luni, 19 decembrie 2011

Divergent de Veronica Roth

DIVERGENT este prima carte din seria Divergent de Veronica Roth
Abnegatia - cei altruisti
Prietenia - cei pasnici
Eruditia - cei inteligenti
Candoarea - cei cinstiti
Neinfricarea - cei curajosi
Tu ce alegi?
In fata acestor optiuni este pus fiecare copil de 16 ani. Beatrice Prior face parte din Abnegatie, insa nu se potriveste deloc. Ea nu a fost niciodata prea altruista. La varsta de 16 ani, ea trebuie sa aleaga din ce factiune vrea sa faca parte.Inaintea Alegerii, copii dau niste teste care ar trebui sa le spuna din ce factiune ar trebui sa faca parte, iar testul lui Beatruice nu este unul obisnuit. Ea este divergenta, si are mai multe optiuni. Dupa ce fratele ei, Caleb, fcae o alegere ce o surprinde, Beartice face propria alegere surprinzatoare.
Probele de initiere sunt grele si periculoase, insa beatrice, Tris, acum, nu poate da inapoi. Four, antrenorul lor pare sa vada in Tris mai mlt decat o Batoasa din Abnegatie si Tris se simte apropiata de el. Pe masura ce probele avanseaza si prietenii se schimba, Tris este nevoita sa lupte pentru locul ei si pentru vita ei, iar Divergenta este un lucru periculos si greu de ascuns.Insa dragostea este si ea periculoasa...
Cartea este scrisa la persoana intai, foarte alerta, su multe pasaje ce ne introduc mai bine in lumea lui Tris...Unii o compara cu Jocurile foamei, o alta serie distopica, scrisa de Suzanne Collins, insa eu nu cred ca pot fi comparate. Divergent se situeaza mai sus de Jocurile Foamei, in topul meu. V-o recomand din toata inima.


Citate dragute:
Four: Am crezut c-o sa am probleme numai cu cei din Candoare, pentru ca pun prea multe intrebari, replica el, cu raceala. Acum am batai de cap si cu Batosii?
Tris: Sigur e din cauza ca esti atat de abordabil,ii zic, pe un ton hotarat. Stii cum. Ca un pat cu cuie.
Four&Tris


Tris: Ce-i?o-ntreb.
Christina: Sunt pe cale sa-mi dezvolt o teorie.
Tris: Si anume
Isi ia hamburgerul, imi zambeste larg si imi raspunde
Christina: Ca tu ti-o cauti cu lumanarea.
Christina&Tris
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu