duminică, 22 ianuarie 2012

Tradari de Lili St. Crow

Personaj principal: Dru Anderson
Personaj masculin principal: Christophe Reynard/Graves
Nr. pagini: 351
Editura: Leda
Nota: 4/5

Seria Altfel de Ingeri de Lili St. Crow se intoarce cu un al doilea volum care iti taie respiratia. Dru, singura fata djhamphir - sau, cum o numesc ei, svetocha - a fost salvata de Christophe, un djhamphir chipes si a fost adusa la Scoala, unde este in siguranta. Ba pe naiba! Dru este in pericol, exista un tradator in Ordin, despre care Dru stie....nimic, nu are nici un prieten cu exceptia tovarasului ei loup-garou Graves. Volumul 1 m-a dezamagit, Dru trebuia sa fie urmatoarea bad-girl care sa o egaleze pe Rose a noastra (din Academia Vampirilor, pentru nestiutori). Daca nu ati citit cartea si vreti sa o citit, nu o comparati pe Dru cu Rose. Rose este antrenata sa ucida strigoi in timp ce Dru este o fata obisnuita - sau, ma rog, pe acolo - care a trebuit sa isi ucida tatal proaspat transformat in zombi. Nu prea e floare la ureche.
Volumul doi insa m-a lasat cu gura cascata si de aceea m-am apucat sa citesc volumul 3 - acum l-am terminat, dar nu o sa va spun nimic, doar ca este superb, uneori enervant si plin de surprize. Christophe este nevoit sa se ascunda, deoarece cei din Ordin il cred tradator, insa ii promite lui Dru ca o va vizita si ca o va tine in siguranta. Graves se integreaza perfect printre ceilalti varcolaci si loup-garou, are multi prieteni si Dru se simte singura, deoarece el petrece mult timp cu amici lui patrupezi. Cam atat pot zice fara sa spoiler-esc.
Au fost personaje pe care le-am urat si nu toate au fost de partea "raului". Multi dintre voi o sa ma urasca, dar Hei! e doar parerea mea si imi cer scuze fanilor Graves. Pur si simplu era atat de enervant. Imi venea sa-i dau cu DEX-ul in cap. Dru incerca sa stea cu el, l-a chemat sa stea cu ea in camera in timpul unui atac al nosferatu - vampiri - si el a refuzat-o. Ahh!
Este evident ca il ador pe Christophe! Este putin crud cu Graves - un vreau sa moara si nu il urasc urasc, doar ca ma enerveaza foaarte taree - si cu ceilalti varcolaci. Asa sunt djhamphirii. Insa el a salvat-o pe Dru de un catraliard de ori (imi place sa inventez cuvinte) si a fost acolo pentru ea cand Graves era la plimbare. Again, just my opinion.

Ctate, ma rog, un citat:
Christophe: Daca voi avea nevoie de un motivacum, Dru, tu vei fii acela.
                         Christophe Reynard (ce nume demential aree <3)

La sfarsit, un cantec Disney care imi place de cand aunt mica si nu ma satur de el. Ati vazut Lion King?
Timon and Pumba, You'll learn to love'em

Reacții:

4 comentarii:

  1. Voiam neapărat să încep seria, doar pentru că Dru ar semăna cu Rose. Acum am mai multe motive. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur! Este o serie foarte frumoasa :)Printre seriile mele preferate!

      Ștergere
  2. si cum parerile e bine sa fie impartite, :D mie mi-a placut mai mult primul volum. al doilea chiar m-a calcat pe nervi, parandu-mi-se cam static. e ca si cum nu se intampla nimic cu adevarat interesant decat la sfarsit. nu stiu tu ce varianta ai citit la volumul 2 - tradari, dar eu am citit varianta romaneasca scoasa la leda si, drept sa-ti spun, in unele locuri cartea e tradusa jalnic :D. exemplul cel mai iritant este urmatorul: X (adica un personaj din carte) "si-a pus mainile in san" etc. habar n-am la ce se refera traducatorul, pentru ca sensul acestei expresii in limba romana este de "a nu face nimic, a lenevi", ori, in context, chiar nu se intampla asta cu personajul X. :D traducerea aceasta a fost cea mai enervanta (desi hilara intr-un fel), mai ales pentru ca greseala a aparut de foarte multe ori in roman, ceea ce denota ca traducatorul nu prea are simtul limbii romane. :D totusi, astept cu nerabdare volumul 3 :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer si mie mi s-a parut ca nu se intampla nimic pana spre sfarsit, insa sfarsitul mi-a placut destul de mult, insa dupa cum am spus unele personaje sunt acolo asa ca sa fie si actiunea e cam slaba, insa Dru nu a mai fost asa de plangacioasa ca in volumul 1. Probabil ca am scris o recenzie mai buna decat ar fi trebuit deoarece am citit si volumul 3, care e disperant intr-un anume fel, insa mi sa parut ca povestea a devenit putin mai interesanta. Mersi de comm si te astept la concurs :)

      Ștergere