duminică, 19 februarie 2012

Uratii de Scott Westerfeld

Personaj principal: Tally Youngblood
Personaj masculin principal: David
Nr.pagini: 414
Editura: Leda
Nota:4,5/5
Prima carte dintr-o serie care va da lovitura, Uratii este o distopie din care am invatat ca frumusetea nu este tot ce conteaza in viata. Tally Youngblood abia asteapta sa implineasca 16 ani ca sa devina frumoasa. Ideea aceasta mi s-a parut cam ciudata. Oamenii sunt impartiti pe 2 categorii: uratii, care locuiesc in partea stanga a raului pana cand implinesc 16 ani si fac operatia si frumosii, care traiesc in partea dreapta a raului si petrec toata ziua. Cel mai bun prieten al lui Tally, Peris este frumos de 2 luni, iar Tally decide sa-i fac o vizita in Orasul Noilor Frumuseti intr-o seara. Cand cei doi se intalnesc ceva pare ciudat si Tally ii promite lui Peris ca va deveni frumoasa. Abia in acea seara incepe actiunea.Lumea lui Tally este ciudata si foarte complexa. Oamenii au niste inele-interfata, care le permit sa dea comanzi obiectelor care vorbesc si sunt programate sa nu ii lase pe urati sa faca lucruri care nu trebuie facute. In acea noapte, Tally sare cu o jacheta de bungee jumping de pe acoperis si iese din oras, intalnind-o pe Shay.
Shay este prima persoana pe care o intalneste Tally care nu doreste sa isi faca operatia si sa devina frumoasa. Ea ii vorbeste lui Tally despre un anume Tinut de Fum, in care toti sunt urati si incearca sa o convinga pe Tally sa vina cu ea. Cele 2 fete sunt nascute in aceeas zi si Shay pleaca inainte cu 2 zile spre misterioasul Tinut de Fum si spre un anume David. Tally este decisa sa ramana, insa Shay ii lasa un mesaj codificat cu indicii despre cum sa gaseasca Tinutul de Fum.
De ziua ei, Tally este luata pe sus si obligata de niste frumosi sa o spioneze pa Shay, sau sa ramana urata, pentru totdeauna.
Primele pagini au fost derutante si pana pe la mijlocul cartii m-a dezamagit mult perceptia lui Tally asupra lumiii, insa cartea a fost una dintre cele mei interesante si povestea de dragoste a fost una neasteptata si dulce. Chiar m-a luat prin surprindere. Ce mi-a placut mult a fost placa aceea pe care Tally trebuia sa mearga, care functiona cu energie solara si numai unde era fier putea zbura. Mi-a placut si sfarsitul, desi a fost fosrte trist si ne-a lasat avizi de mai mult. Sper ca Tally sa continue sa fie fata curajoasa care a devenit si sper ca Sahy sa redevina tipa amuzanta si salbatica pe care o ador.
Reacții:

3 comentarii:

  1. Imi place recenzia! <3 Seria asta promite multe :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Organizez un concurs pe blogul meu, ma gandeam ca ai vrea sa participi:
    http://rose-books.blogspot.com/2012/02/concurs-libirs.html#comment-form

    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am deja cartea, Rose. Dar o sa recomand prietenelor mele, care vor cartea! O seara frumoasa si tie!

      Ștergere