duminică, 1 aprilie 2012

Orasul de sticla de Cassandra Clare

Personaj principal: Clary Fray
Personaj masculin principal: Jace
Nr. pagini: 478
Editura: Leda
Nota: 5/5

Cassandra Clare este o scriitoare uimitoare si m-a facut sa ma indragostesc de niste cuvinte. Niste cuvinte au avut puterea sa ma faca sa risc sa urlu in ora de geografie (si, credeti-ma, la ce prof de geogra am eu, este un mare lucru) si sa topai in pauza, dandu-le colegilor motive sa creada ca sunt nebuna.
Acum, daca as sti sa folosesc puterea cuvintelor cum o face ea, as putea sa va descriu sentimentele mele legate de aceasta carte uimitoare si minunata si dementiala..., dar eu nu sunt Cassandra Clare, asa ca am sa incerc sa va spun cu propriile cuvinte ce a reusit femeia asta nebuna, pe care o iubesc la nebunie pentru munca sa, sa faca.
Cartea incepe cu o porcarie! Ce porcarie? Pai minunatu; si dulcele si...auriul? Jace o pacaleste pe Clary, lasand-o acasa in New York in loc sa o ia cu el (si ceilalti vanatori de umbre, dar el e baza) in Idris, tara nefilimilor. Jace il roaga cine ar fi crezut ca Jace e capabil de a ruga pe cineva ceva? Mai ales pe Simoa? pe prietenul cel mai bun al lui Clary, Simon (vampir care poate merge in lumina soarelui) sa minta, spunandu-le celor din familia Lightwood ca (,) Clary nu mai vrea sa vina in Idris. Evenimentele nu decurg deloc bine si Jace si Lightwood-ii se trezesc cu un vampir diurn in Alicante, (ceea ce bineinteles ca inseamna incalcarea legii) capitala Idrisului.
Intre timp, in New York, Clary, suparata ca a fost lasata pe dinafara, creeaza un portale si ajunge, impreuna cu tutorele ei varcolac, Luke, in lacul Lyn, chiar langa Alicante. De aici nu mai zic nimic.
Jace a fost frumos, nesimtit, enervant, minunat, uricios, Dulce, vulnerabil si total diferit de ceea ce ma asteptam eu sa fie. Serios! Clary a fost mult mai puternica si mai hotarata in volumul acesta si a fost super-tare! Nu prea stiu cum sa va explic tot ce am citit si am simtit. A fost dulce-amar! Am vrut sa imi dau palme, am vrut sa arunc cartea pe geam, am vrut sa il scot pe Jace cu forta dintre pagini si sa-i dau EU un pumn, daca nu isi tinea gura....Nu am mai simtit asemenea emotii decat la Av...dar "in numele Ingerului" mi-a placut la nebunie!

Citat:
-Ai fi putut avea orice pe lumea asta, iar tu m-ai cerut pe mine.
Ea ii zambi. Murdar cum era, acoperit de sange si noroi, era cel mai frumos lucru pe care-l vazuse ea vreodata.
-Dar eu nu vreau nimic altceva pe lume.
Reacții:

3 comentarii:

  1. Ma bucur ca ti-a placut cartea, o sa ma apuc si eu sa o citesc in vacanta, cand o sa am timp. Cassandra Clare scrie superb, este o autoare grozava! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo, eu ti-o recomand 100% e super si o sa fii foarte uimita de final :D

      Ștergere
    2. Deja m-am apucat sa o citesc si pot spune ca inceputul este foarte alert <3

      Ștergere