joi, 5 aprilie 2012

Who would you choose? (2)

Hmm, sper ca nu v-am lasat sa asteptati prea mult, insa am avut multe de facut (Saptamana Altfel e o porcarie: nici nu faci scoala nici nu faci activitati. Te duci la scoala asa de....obicei. Sa nu stai acasa :|) si a trebuit sa aleg dintre multe si multe carti si cupluri geniale. Dupa cum se zice: Ce-i mai bun la urma! azi vom discuta de fapt eu o sa scriu si voi o sa comentati despre triunghiul fierbinte al Panemului (stiti, pentru ca Katniss este "Fata de foc")

Jocurile foamei de Suzanne Collins

In aceasta distopie minunata Suzanne Collins creeaza o lume aparent fara cusur in care toti ar trbui sa fie fericiti si unde razboaiele nu exista. Imaginati-va: fara razboi, fara foamete, fara violenta...asa este Panemul...Corect? Gresit! Este un taram alcatuit din 12 districte dintre care districtul 12 fiind cel mai sarac si mai amarat. O gasim pe eroina noastra: Katniss Everdeen in padure, vanand cu cel mai bun prieten al sau Gale Hawthorne pentru a-si aproviziona familia.
In fiecare an, in Capitoliu - capitala Panemului - au loc o serie de Jocuri groaznice si sadice, numite Jocurile foamei. O fata si un baiat din fiecare district sunt alesi pentru a "servi tara si guvernul pentru ca le-a oferit paca mondiala". Adica sunt selecati sa participe la Jocurile foamei unde trebuie sa se ucida intre ei pana va ramane doar un singur castigator. Se vede logica imbatabila, nu?
Pentru a isi salva sora de 12 ani - Primrose Everdeen - de la moarte sigura, Katniss se ofera voluntara si, impreuna cu Peeta Mellark, este aleasa sa reprezinte districtul 12. Pe durata Jocurilor, Katniss trebuie sa se pastreze puternica si sa faca niste alegeri grele, insa rezultatul nu l-ar fi banuit nimeni.

Katniss Everdeen

Desi Katniss este curajoasa nevoie mare cand se ofera voluntara pentru a o salva pe Prim, intotdeauna mi s-a parut cam slaba emotional vorbind. Niciodata nu a fost sigura de alegerile si deciziile sale si mi-as fi dorit sa aiba mai multa incredere in ea. Katniss are ochii cenusii si parul saten/castaniu inchis (am citit cartea long ago/last year sorry) si nu se considera frumoasa, insa nu frumusetea exterioara cinteaza (desi Cinna o face sa arate beton!) ea este frumoasa in felul ei propriu, dovedindu-si dragostea pentru sora sa.

Peeta Mellark

Peeta asta...Este genul de om care poate fermeca lumea cu o privire si niste cuvinte frumoase. Este sarmant si chipes si cuceritor. Tot ceea ce si-ar dori o fata, insa Katniss, desi spune ca il iubeste in fata tuturor panemistilor (ok, am inventat cuvantul! Si ce?!) nu este total sigura daca intr-adevar inima sa bate pentru fiul de brutar cu parul auriu.

Gale Hawthorne

Ahhh, Gale! Saracutu Gale! Ok, Gale este cel mai bun prieten al eroine, si in acelas timp este baiatul care-i doreste inima. In prima carte nu este nimic prea romantic intre ei, insa in a doua Gale ii marturiseste fetei sentimentele sale - asa cum a vrut cand ea a fost aleasa pentru Jocuri da Aparatorii Pacii l-au smucit pe usa afara...grr, nesimtitii - si ea devine si mai confuza, nestiind pe cine iubeste: baiatul care i-a salvat viata si a fost cu ea in fiecare ma rog, aproape  moment din joc.
Tot Panemul crede ca Gale si Katniss sunt veri, deoarece seamana atat de mult, avand aceeas ochi cenusii, par inchis la culoare...

Parerea mea

Sper ca nu va suparati daca va zic sincer ca il detest pe Peeta. Este asa un personaj ciudat. Vai Katniss, te iubesc, esti femeia vietii mele....dupa care: Vaaai, tu trebuie sa supravietuiesti! Nu conteaza daca eu mor tu sa traiesti! Daca o iubea ar fi trebuit sa lupte pentru a fii impreuna, nu pentru a o tine pe EA in viata. Daca o iubea nu ar fi fost asa cum a fost, deci ma indoiesc....biine, hai ca tac sa nu ma omorati.
Acum Gale a fost atat de dulce! E drept ca nu a fost cel mai bun potential-iubit (ca premiul acesta e al lui Wayland...Jace Wayland) insa a luptat pentru Katniss...pana aproape de sfarsit, cand a ranuntat si de aceea m-a dezamagit mult...
Nu prea pot sa aleg pe nici unul
- L-am urat si iubit pe Peeta
- L-am iubit si urat pe Gale.
Este un egal ciudat si neuniform, insa printre toate aceste intamplari, nu pot alege un baiat, deoarece sunt foarte complexe persoanejele si este greu. Banuies ca exact asta inseamna o carte buna....insa data viitoare va prezint ceva mai pe placul meu.

Happy Hunger Games and may the odds be ever in you favor!


Data viitoare:
Will-Tessa-Jem (Dispozitive infernale)
sau
Dimitri-Rose-Adrian (Academia Vampirilor)
?

Reacții:

15 comentarii:

  1. nici mie nu-mi place de Peeta. dar sincer nici de katniss. dupa mine, Gale ar fi trebuit sa fie principalul personaj desi am citit doar prima carte


    academia vampirilor next :>

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buuun, deci nu sunt singura care crede ca Peeta este enervant! Mersi :D AV cred ca va fi next anyway :)

      Ștergere
  2. Eu n-am citit cartea (Shame on me!), deci nu-mi pot da cu parerea. Oricum, data viitoare vreau triunghiul din AV <3

    RăspundețiȘtergere
  3. In sfarsit inca cineva care il prefera pe Gale :) Nu mi s-a parut nici chiar asa de ciudat Peeta, dar tot il plac mai mult pe Gale <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si euu...in Revolta mi s-a parut ciudat ca ea a ramas cu Peeta dupa tot ce s-a intamplat :) that's all :D

      Ștergere
    2. Eu nu am citit inca Revolta :(

      Ștergere
    3. Pai dupa ce o citesti vei vedea despre ce vorbesc :)

      Ștergere
  4. Ok, eu nu prefer pe nimeni! Oricum, rubrica este foarte fainaaaaaa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sincera sa fiu, nu mi-as fi imaginat cartea fara Peeta si Gale, deci eu ii prefer pe amandoi in mod egal. Rubrica asta este super tare, felicitari >:d<
    Data viitoare mi-ar placea sa prezinti triunghiul amoros Will-Tessa-Jem (love them <3)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mee too, da astia vor AV :) Lasa ca dupa Av bagam Will-Tess-Jem, ok? :D

      Ștergere
  6. Eu sunt Team Gale!! Nu-mi place de Peeta, sincer!
    Iar pentru data viitoare AV! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Welcome to the club! :)) Av data viitoare :D

      Ștergere