sâmbătă, 30 iunie 2012

Spulbera-ma (Atingerea lui Juliette 1) de Tahereh Mafi

Personaj principal: Juliette
Personaj masculin principal: Adam/Warner
Nr. pagini: 350
Editura: Leda
Nota: 5/5
Personaj preferat: Adam


Cartea asta are ceva special. Acel ceva ce te face sa nu o poti lasa din mana nici macar daca ai examen urmatoarea saptamana (cazul meu). Dupa ce am terminat-o ma tot uitam la ea raft sa ma asigur ca e acolo... dap, a ramas acolo.
Intr-o lume a viitorului, poporul uman nu a evoluat, a involuat. Oamenii sunt cuprinsi de disperare, Pamantul este contaminat, pe clae de a muri, iar singura solutie este sa lase conducerea Restauratiei. Ba vezi sa nu.
Juliette, o fata speciala care poate ucide un om doar printr-o simpla atingere, a fost inchisa de aceeas oameni care "ajuta" rasa umana. Pe tot percursul cartii m-am gandit la cat de fara inima am putea ajunge. Juliette a fost lipsita de dragostea parinteasca, apoi inchisa intr-o celula din pricina puterilor sale, dar nimeni, absolut nimeni nu s-a gandit sa o ajute. Nici macar un om nu si-a spus, poate fata asta are si ea sentimente si ar trebui sa o ajutam. Nimeni cu exceptia lui Adam. Adam este singurul care vede dincolo de puterea letala a Juliettei si este singurul caruia ii pasa daca ea e trista sau fericita.
Insa darul lui Juliette este dorit si de altcineva. Warner este exact opusul lui Adam, crud si malefic, dorind ca Juliette sa-i sta alaturi si ca ea sa se razbune pe cei ce i-au pricinui durere. Ceea ce nu ia el in calcul sunt dorintele lui Juliette, iar asta o determina pe fata sa ia o alegere care ii shimba viata.
Cartea este plina de metafore, figuri de stil, toate redand atat de bine sentimentele pe care le simte Juliette incat te face sa plangi. 
Spulbera-ma nu este o carte de luat cu tine pe plaja sau in parc. Este un roman care te pune fata in fata cu multe probleme pe care mai devreme sau mai tarziu va trebui sa le infrunti.


Am gasit un cantec ce mi se pare extrem de potrivit cartii, mai ales lui Juliette

Reacții:

8 comentarii:

  1. Ma bucur atat de mult sa vad ca ti-a placut si tie cartea <3. Abia astept continuarea, "Unravel Me".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu! Sper sa fie ca la Jocurile foamei, la fel de bine scrisa continuarea :)
      Apropo, iti place bannerul nou :o3

      Ștergere
    2. Il adooor <3<3 Imi place la nebunie ca ai pus si coperta de la "Dearly, departed". Btw, cu ce program faci banner-ele?

      Ștergere
    3. Ma bucur! Cu Photoshop CS3

      Ștergere
    4. Am zis eu! :D Oricum, faci treaba buna :*

      Ștergere
  2. Cel mai mult am adorat de la cartea asta descrierile <3 Tahereh Mafi e genială.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord! Abia astept sa vad ce face cu volumul al doilea

      Ștergere