joi, 6 decembrie 2012

Facebook-ul si Mos Nicolae

Nu am fost prea activa in ultima vreme, stiu, insa am un motiv destul de bun, catelusa verisoarei mele, Maria, a disparut si nu m-am putut concentra pe nimic pana nu am aflat-o inapoi acasa. Un site de stiri a realizat un reportaj despre asta. Vi-l las sa va dati seama de situatie, ca nu prea stiu cum sa o explic :)


În ciuda criticilor şi scepticilor, reţeaua de socializare Facebook pare să fie mai utilă decât în deobşte se crede. Prin intermediul reţelei de prieteni virtuali, familia regizorului clujean Dan Curean şi-a regăsit căţelul pierdut. E a doua oară când Dan Curean oferă o şansă la viaţă animalelor din preajma sa: documentarului său multipremiat “Caii sălbatici” despre mustangii româneşti din pădurea Letea a creat tot pe Facebook o surprinzătoare masă critică ce a reuşit să oprească autorităţile să-i ducă la abator.
Dan Curean este regizor la TVR Cluj, iar karma lui pare legată definitiv de animale. Şi de salvarea lor. La începutul acestei săptămâni, familia Curean a descoperit că îi dispăruse din curte căţeluşa Tara.
Pentru noi avea valoarea unui simbol, era cadoul pentru fetiţa noastră Maria, care înlocuia la rândul lui un alt câine pierdut în aceleaşi condiţii. Am observat că a dispărut luni seara, până târziu în noapte întreaga familie am fost pe străzi căutând-o. Ca pe un copil, membru al familiei care s-a pierdut şi nu ştie să zică unde este sau cine l-a luat“, spune Dan Curean pentru Redacţiadeştiri.ro.
Ziaristul a încropit pe loc o strategie, la disperare şi fără prea mari speranţe să o mai regăsească pe Tara. A dat anunţuri pe forumurile iubitorilor de animale, pe site-urile cabinetelor veterinare din zonă, a doua zi a lipit afişe anunţând dispariţia şi, ultimul resort, şi-a alertat prietenii virtuali de pe Facebook.
S-a ţesut o reţea incredibilă care s-a dovedit eficientă. La nici 24 de ore de la dispariţie, un prieten virtual m-a sunat să-mi spună că un alt prieten virtual ar fi anunţat tot pe Facebook că a fost găsit un brac cu semnalmentele oferite de mine“, spune Curean.
Fraţi de facebook, trebuie sa vă mărturisesc faptul că, miraculos, prin facebook am găsit-o peTara !!!! E uimitor! Din suflet toate mulţumirile celor care printr-un singur click realmente au ajutat… şi uite că mai sînt şi oameni buni în ţara asta!”, scria pe pagina lui personală.
Prietenul prietenului virtual, adică un simplu necunoscut, este şofer pe linia trolebuzului nr. 1, care leagă Mănăşturul de Piaţa 1 Mai. Câinele a fost găsit în Mănăştur, cu toate că se pierduse în Mărăşti. Şoferul Toni Antal a raportat găsirea câinelui, însă povestea de umanitate din spatele acestor relaţii mediate de calculator abia acum începe.
Câinele a fost găsit de fapt de un alt coleg şofer de pe RATUC, de pe linia 6. Tara s-a urcat în troleu sângerând şi debusolată, a fost (probabil) lovită de o maşină la un picior. I s-a făcut milă de ea şi a ţinut-o la capătul de linie din Mănăştur, în dispecerat. Omul a preferat să mănânce el biscuiţi şi să-i dea câinelui mâncarea pe care şi-a adus-o de acasă. Aş vrea să le mulţumesc tuturor şoferilor, chiar le-am scris o scrisoare de mulţumire. Puteau să-l arunce afară din autobuz că murdăreşte acolo, dar au avut grijă de el, unii i-au dat apă, l-au pansat“, povesteşte Dan Curean.
Morala e aceeaşi ca în toate poveştile emoţionante: un gest cât de mic, chiar dacă e făcut fără speranţă, ar putea avea deznodăminte surprinzătoare. “Până la urmă şi caii de la Letea, tot prin mobilizarea de pe Facebook au fost salvaţi“, completează clujeanul.
Curean a realizat un film documentar, difuzat în 2010 pe canalul franco-german ARTE şi care a avertizat europenii şi pe cei mai mulţi dintre români despre un fenomen unic din Deltă: caii sălbatici. În 2011, filmul său a câştigat premiul pentru documentar în cadrul secţiunii româneşti Procult de la festivalul Medfilm Roma.

Precomanda Darul :)

Reacții:

3 comentarii:

  1. Owwww, cat ma bucur <33 Tara e o dragalasaa <3
    Mos Nicolae fericiiit :* >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Oh, nu-mi vine sā cred <333 M-ai înmuiat de tot >:D< E bine sā stii ca mai sunt si români de treaba p`aici. Tara e o scumpā <3

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce ma bucur ca Tara s-a intors acasa. Ma bucur si mai tare ca animalele pierdute mai au si ele sansa sa-si regaseasca stapanul la noi in tara. Am vazut si eu o gramada de mesaje cu catelusi pierduti, cat am putut am dat si eu mai departe si cand eram pe afara ma uitam, poate-l zaresc pe ratacit. :) E foarte bine ca exista si astfel de oameni si stiri care mai sensibilizeaza opinia publica.

    RăspundețiȘtergere