luni, 14 octombrie 2013

Dearly, Departed (Gone With The Respiration 1) de Lia Habel

Personaj principal: Nora Dearly
Personaj masculin principal: Bram Griswold
Nr. pagini: (o sa completez asta mai incolo)
Editura: Si asta completam mai incolo
Nota: 5/5
Personaj prefetay: Nora...*blushes* Ok, ok, Bram

Am auzit atat de multe despre cartea asta, am vazut coperta si am facut atac de cord ca e misto de pici si mi-am dat seama ca nu o sa astept pana apare in romana. Asa ca belind ochii in Kindle am terminat-o in doua zile si de fiecare data cand cineva urla la Bram in carte nu ma puteam abtine si ranjeam ca o nebuna. Dar bine ca eram la cabana si eram cu fratele meu si cu bunicii si ei sunt obligati sa ma iubeasca asa ca reputatia mea e intacta *rade*
Asa, povestea urmareste mai multe fire narative, printre care Nora, Bram, (duh!) cea mai buna prietena a Norei, Pamela, un general al armatei care chiar are un scop, nu exista numai pentru a ma enerva pe mine ca intrerupe povestea alora doi si mai e o persoana draga Norei pe care nu o voi mentiona ca sa nu va dau spoilere.
In prolog il cunoastem prima data pe Bram Griswold, un baiat de 16 ani din armata Punkistilor (oamenii ce nu agreeau politica din Noua Victorie) care este atacat de zombi intr-o mina. Moare impreuna cu prietenul lui si cand se trezeste nu e deloc in rai. 
Nora este o domnisoara din inalta societate. In viitor, in Noua Victorie oamenii sunt civilizati, tehnologia este avansata si manierele impecabile sunt la fel de pompoase ca rochiile vamporoase pe care le poarta ea. Intr-o noapte este atacata de morti vii si reuseste sa impuste cative, catarandu-se pe acoperis. Acolo aproape ca este prinsa, dar o salveaza niste straini care se dovedesc la fel de morti ca si cei ce au atacat-o. Ajunsa la Baza Companiei Z, Nora invata ca moartea nu mai e ceea ce a fost vreodata si ca fermecator de mortul baiat care a salvat-o este Bram. El o lasa sa stea in camera lui care e dotata cu noua lacate. Bram ii propune Norei o intelegere, dupa ce ea se calmeaza si nu e toata Buffy Vanatoarea de Zombalai: Nora ii pune intrebari si daca se simte mai in siguranta cu raspunsurile lui deschide cate un lacat. Si ea accepta. Incet incet cei doi se cunosc mai bine si fata nu mai vede un ne-mort, ci un baiat de 18 ani care a fost nevoit sa isi lase in urma familia si casa si care a pierdut totul. Si Bram nu o vede pe Nora doar ca pe o alta fiinta umana careia trebuie sa ii castige increderea. Intre ei se tese o frumoasa poveste de dragoste care traverseaza moartea si viata. Insa oamenii sunt inselatori si un om pe care il credeau prieten ii tradeaza, iscand un razboi care zguduie toata Lumea Noua. Si cu toata frica ei de zombi, Nora reuseste sa devina o eroina curajoasa, iar Bram sa imi topeasca mie inima.
E un roman plin de actiune, de umor si lumea lui Lia Habel e una atent construita pe modelul victorian, imbinata cu tehnologie si zombi. Ce iti trebuie mai mult? Te lasa fara respiratie!

Citate:

“Real ladies can give orders, Real gentlemen can take them, and Real zombies don’t eat brains.” 

“The fact that she made this beeline for me both warmed my soul and made me want to turn around, walk out the door, and find a cliff to fling myself off of.”

“No, not really. But …” Okay, I couldn’t help but gloat a little. “She likes me.”
Samedi didn’t even look at me. “Well of course, you’ve had that bloody uniform on all day. I was half ready to tell you how much I liked you.” 

“All of our lives suck right now, okay? You might think yours is an extra special sparkly rainbow unicorn fart type of suck, but it’s not. Just get on with it!” 
Reacții:

Un comentariu:

  1. Ahh, oare când o să apară la Leda? Aştept cartea asta de un secol! Cred că o să o citesc şi eu în engleză. Să ştii că am revenit în blogosferă şi m-am mutat la casă nouă: patriciachioaru.blogspot.ro. Kisses :*

    RăspundețiȘtergere